SPINNING

Spinning kohottaa kuntoa tehokkaasti ja kuluttaa runsaasti energiaa, erityisesti, kun tehdään intervalliharjoitusta.

Spinning on rankkaa, energistä ja tehokasta treeniä. Spinningin etuna on myös se, että rasitusvammoja ei juuri tule, sillä liikkeet ovat luonnollisia eivätkä  kuorimita niveliä. 

Useimmiten treeniin kuuluu intervalleja, joissa välillä poljetaan niin lujaa kuin jaksetaan ja välillä huilaillaan polkien rauhallisemmin. Intervalliharjoittelu on tehokkain tapa kohentaa kuntoaan ja kuluttaa kaloreita. Lisäksi vaihteleva treeni ehkäisee liikuntaa muuttumasta tylsäksi puurtamiseksi.

Spinningin suosion syyt ovat yksinkertaisia: se kohentaa aerobista kuntoa ja tehostaa aineenvaihduntaa ja lisäksi se edistää painonhallintaa. Lajin etuihin kuuluu myös se, että spinning on lempeä nivelille ja jänteille. Lisäksi jokainen voi sovittaa harjoitteen oman kunnon mukaan, jolloin keho ei rasitu liikaa.

Spinning antaa hyvää harjoitusta pakaroille ja reisille, mutta myös selkä ja vatsa saavat osansa. Treeni on kuitenkin hellävaraista polville ja lonkille.